ד"ר מאיה יאיר
קורות חיים
השכלה:
2014 Ph.d , אוניברסיטת בר אילן, המחלקה למוזיקה, תרפיה במוזיקה. דיסרטציה בהנחיית פרופ' דורית אמיר: משמעות הטיפול במוזיקה בפנימייה לילדים בסיכון מנקודת מבטן של התרפיסטיות במוזיקה
מלגת הצטיינות לשנה"ל תש"ע לתלמידי תואר שלישי.
מאמר על בסיס עבודת המחקר התפרסם בארץ.
2001 A .M, אוניברסיטת בר-אילן, המחלקה למוזיקה, תרפיה במוזיקה
ב2001 לא היה מסלול מחקרי עם תזה בתרפיה במוזיקה. את העבודה שוות ערך לתזה, בנושא : פרופיל מוזיקלי קליני המאפיין ילדים בסיכון בפנימייה כפי שבא לידי ביטוי באלתור קליני בפסנתר השלמתי כחלק מהדרישות לקבלה לתואר שלישי. את העבודה סיימתי בהצטיינות (ציון 95). מאמרים על בסיס עבודה זו התפרסמו בארץ ובחו"ל.
1989 A .B, אוניברסיטת בר אילן, המחלקה למוזיקולוגיה – ראשי, המחלקה לפסיכולוגיה – משני.
קורסים
הקורסים במחלקה:
קבוצת תרפיה במוזיקה
פירסומים
בעבודות המחקר שערכתי חקרתי את משמעות הטיפול במוזיקה בפנימיות בכל רחבי הארץ. בבחירת הנושא שלבתי בין ניסיוני הקליני לתחום המחקר, והעבודות מציעות מודלים לעבודה שעשויים לתרום לקהילת המטפלים במוזיקה ולעוסקים בילדים במצבי סיכון. עבודות המחקר המנתחות אלתורי מטופלים, אף מציעות בסיס לתיאוריה ייחודית לתחום התרפיה במוזיקה המושתת על הקשר מוזיקה-אדם.
מאמרים עם שיפוט (שהתפרסמו):
יאיר, מ. ואמיר, ד. (2012). כשהפסנתר מדבר: מציאת משמעות באלתורי פסנתר שנוצרו ע"י שלושה ילדים בסיכון החיים בפנימייה. בתוך ד. אמיר וכ. אלפנט (עורכות), התשמע קולי? מחקרים חדשניים בתרפיה במוזיקה (עמ' 25-54). קרית ביאליק: "אח".
Amir, D., & Yair, M. (2008) When the piano talks: Finding meaning in piano improvisations created by three children at risk who live in residential care. In S. Hadley. (Ed. Series), Qualitative inquiries in music therapy: A monograph series, 7. Gilsum NH: Barcelona Publishers.
יאיר, מ. ואמיר, ד. (2015). משמעות הטיפול במוזיקה לילדים בסיכון בפנימייה – ראיה אקולוגית. מפגש, כ"ג, (41), 25-54.
תאריך עדכון אחרון : 11/02/2024