פירוט הקורסים בתואר ראשון במוזיקה במגמת טכנולוגיות מוזיקליות
אקוסטיקה ותורת הכלים: (סמסטר א')
קורס הדן בתורת הקול, דרכי העברתו, קליטתו ותרגומו לסיגנל חשמלי ודיגיטלי. במהלך הקורס מתוודעים הסטודנטים לעקרונות הפעולה של כלי הנגינה השונים ובוחנים אותם מההיבט האקוסטי, תוך דגש על סוגיות בתזמור וקומפוזיציה.
פרדוקס המדע המדויק |
רכיבים לא הרמוניים |
תגובת הלם של מערכת אקוסטית |
יסודות פיזיקליים של תופעת הקול |
פורמנטים והדגשי תדר |
מרווחים סולמות וכיוון |
תופעות אקוסטיות ופסיכו-אקוסטיות |
מסננים |
מרחבי האזנה |
ספקטרום הצליל – ניתוח השוואתי |
הדהוד |
תזמור ואקוסטיקה |
קוגניציה מוזיקלית: (סמסטר ב')
קורס הדן בסוגיות מרכזיות בקוגניציה מוזיקלית תוך התוודעות לשאלות המעסיקות את החוקרים ולכלים המחקריים העומדים לרשותם. הקורס בוחן את מערך היחסים בין תופעות פיזיקליות, פרספטואליות וקוגניטיביות בהקשרים מוזיקליים רחבים. הנושאים הנלמדים, נבחנים הלכה למעשה באמצעות בניית מודלים (אפליקציות) בשפת תכנות Max/msp ובאמצעות ניסויי האזנה בתוכנת praat.
ייחודה של המוזיקה בין האמנויות |
קשב |
פרויקטים מסכמים |
פרמטרים פסיכו-אקוסטיים |
זיכרון |
בניית ניסויי האזנה |
פסיכו-פיזיקה |
ציפיות מוזיקליות |
|
גישת הגשטלט |
מציאות, דו-משמעות ואילוזיות |
|
שפת MAX/msp יישומי MIDI : (סמסטר א')
קורס המקנה את הבסיס ללימוד תוכנת Max/msp באמצעות בניית אלגוריתמיים, המממשים תהליכי יצירה ומחשבה. הדגש מושם על היכרות מעמיקה עם פרוטוקול התקשורת MIDI כפלט צלילי או כתווים. הקורס מתנהל בפורמט סדנא וכולל ביצוע מטלות שבועיות המובילות לפרויקט מסכם.
קומפוזיציה אלגוריתמית |
תנועה בראונית - "הליכת שיכור" |
תא ותהליך |
פרוטוקול תקשורת MIDI |
אחסון נתונים |
מימוש Shepard scale |
מטרונום ומונה |
מקצב |
הסתברות והתפלגות |
פעולות אקראיות |
רצף אירועים מתויג זמן |
פרויקטים מסכמים |
שפת MAX/msp יישומי :Audio (סמסטר ב')
קורס המשך ללימוד תוכנת Max/msp המתרכז בעיבוד צליל באמצעות יחידת ה-msp. הקורס מתנהל בפורמט סדנא וכולל ביצוע מטלות שבועיות המובילות לפרויקט מסכם המכוון לבניית כלי נגינה "טכנולוגים חכמים".
יצירתיות עיוורת |
אפקט כדור השלג |
סף ההתרחשות |
מוזיקה קונקרטית |
כתיבה (או קריאה) דו-ממדית |
פרויקטים אישיים מונחים |
אומנות רגעית |
פוליפוניה של תוכן אחד |
|
גמגום |
בקרי שליטה |
|
מוזיקה וטכנולוגיה מאתמול למחר: (סמסטר א')
קורס המאתגר את טכניקות היצירה-המסורתיות בעידן הטכנולוגי של המאה העשרים ואחת. במרכז הקורס עולות שאלות הנוגעות בהבעה עצמית ובמערכות יחסים בין תהליכי התחדשות מוזיקליים ואפשרויות טכנולוגיות עדכניות. הקורס מתנהל בפורמט הרצאה ומאפשר לסטודנטים להגיש רפרט או עבודה סמינריונית.
העידן הפוסטמודרני |
בנג'מין וולטר |
מרחב השמיעה |
מוזיקה אמנותית |
רולאן בארת |
קיטש |
תהליכי הייצור של המוזיקה הפופולרית |
יצירה ועריכה דיגיטלית |
קומפוזיציה של 140 תווים |
מופעי המחשב הנישא |
עיצוב מרחב הדגימה |
רפרט או עבודה סמינריונית |
מוזיקה וטכנולוגיה- היסטוריה וספרות: (סמסטר ב')
קורס המשך ל-"קומפוזיציה בעידן הפוסט-דיגיטלי" השם דגש על יצירות, יוצרים וטכנולוגיה במאה העשרים. הקורס מתנהל בפורמט הרצאה ומאפשר לסטודנטים להגיש רפרט או עבודה סמינריונית.
החלוצים |
השפעת הטכנולוגיה על היצירה האקוסטית והאלקטרו-אקוסטית |
מוזיקה ומחשב |
מדע, טכנולוגיה ופרקטיקת נגינה |
אינטרדיסציפלינריות ואקספרימנטליים |
סינתזה גרעינית |
מוזיקה קונקרטית |
מוזיקה ומדע |
ספקטרליזם |
אנטי חומר |
הצליל האינסופי |
מלחינות יוצרות |
עבודת אולפן ויישומי:Audio (סמסטר א') – Cubase
קורס המקנה לסטודנטים את היסודות הבסיסיים של עבודה באולפן. בקורס לומדים את השימוש בתכנת-עבודה (digital workstation) בהקשר אולפני, ביתי או "מקצועי". סביבת העבודה המרכזית היא תוכנת: Cubase.
מבוא היסטורי |
אוטומציה |
דוגם צליל |
עיצוב ועריכת צליל |
אקולייזר |
MIDI Modifiers |
הקלטת אולפן |
תוספי תוכנה |
Note Expression |
עיבוד אודיו |
הקלטת פסנתר |
פרויקט מסכם באולפן |
קומפוזיציה ואלתור בזמן אמת: (סמסטר ב') – Ableton
קורס המקנה שליטה בתוכנתAbleton Live לעיצוב צליל בזמן אמת, לצורכי ביצוע קונצרטנטי. השיעור מתנהל כסדנת ביצוע הנשענת על חומרים שיוצרים ומעבדים הסטודנטים, בזמן הנגינה עם המחשבים.
מבוא ותרגיל מטרונומים |
זרמים תת קרקעיים |
|
ספונטניות באמנות |
שימוש בנוטציה גראפית וטקסטואלית |
|
ספקטרומורפולוגיה |
פרויקטים כיתתיים/ אלתור בצוותא – |
laptop orchestra |
השאיפה לשיווי-משקל |
|
|
סינתזה (סמסטר א-ב')
קורס החושף את הסטודנטים לסוגיות מרכזיות בסינתזה צלילית תוך התוודעות לטכניקות יצירה שונות והאזנה לרפרטואר קנוני. הקורס מעמיד את העקרונות הנלמדים למבחן מעשי, באמצעות בניית מודלים (אפליקציות) בשפת תכנות Max/msp בתוכנות praat ו- supercollider
פיענוח אודיטיבי |
רעש וספקטרום רנדומלי |
סינתזה גרעינית |
מאנליזה לסינתזה |
סינתזה חיסורית |
סינתזת מודלים פיזיים |
סינתזה אדיטיבית |
Wavetable lookup synthesis |
מקודד קול |
מעטפת הצליל |
אפנון משרעת ואפנון תדר |
אוטומט תאי |
פרויקטים (סמסטר א-ב')
עבודה אישית הנשענת על תהליכי חקר ומתמקדת בשאלה או בבעיה לקראת תוצר קונצרטנטי, מייצג או פיתוח טכנולוגי. ההתקדמות בפרויקט היא בהנחיה ובליווי של המרצים (גם מחוץ לשעות ההוראה הפורמליות).
Audio Effects (סמסטר ב'): Max/msp
קורס המבקש להרחיב את הגבולות המסורתיים של עיצוב צליל, באמצעות בניית טכנולוגיה המאפשרת שינוי מהותי של הצליל הנשמע ודרכי ביצועו בכלי הנגינה. תחומי הלימוד והניסוי הם: Spectral effects - השפעה ספקטרלית בתחום הזמן או התדר, Spatialization effects - השפעה על מיקום הסאונד במרחב, Dynamic range effects - השפעה על התחום הדינאמי. סביבת העבודה היא: Max/msp ו- Supercollider.
השהייה |
עיוות צליל |
פיזור צליל במרחב |
צבע הצליל |
אפקטים בתחום התדר |
פרויקטים כיתתיים |
הדהוד |
מתיחת גובה |
|
בקרת עוצמה ועיבוד צליל לא-לינארי |
מסננים |
|
יצירה ועריכה דיגיטלית (סמסטר ב'): Max for Live
לימוד בסביבת תכנות אינטראקטיבית -Max for Live המבוססת על תוכנת .Max/msp במסגרת הקורס מתוודע הסטודנט למערך ספריות הקוד, הפקודות, הפונקציות והפרוצדורות (המכונות API – ממשק תכנות יישומים) לשליטה בכל הפרמטרים של התוכנה, לצרכי קונצרט חי.
מבוא – M4L |
MIDI |
פרויקטים כיתתיים |
אוטומציה של הטמפו |
Live.step |
|
תהליכים אלגוריתמים פשוטים |
Euclidean patterns |
|
מחזוריות ארעית |
טיול במרחב |
|
MAX/msp תכנות אלגוריתמי מתקדם: (סמסטר ב')
קורס המשך ללימוד תכנות באמצעות תוכנת Max/mspהשם דגש על תכנות חומרה, חיישנים ושפות מחשב מובנות. הקורס מתנהל בפורמט סדנא וכולל ביצוע מטלות שבועיות המובילות לפרויקט מסכם.
מושגי יסוד באלקטרוניקה ותכנות חומרה |
פרויקטים כיתתיים |
|
תכנות בג'אווה סקריפט ו- Gen |
למידה מכונה |
|
חיבור בסיסי של ארדואינו (תוכנה וחומרה) |
|
|
עקרונות הפעולה של חיישנים בסיסיים |
|
|